Adres

Cellebroerssteeg 2, Amsterdam

Telefoon

06-43803422

Email

info@circleofwellness.nl

Alternatieve suikers gezonder dan kristalsuiker?

Suiker alternatieven

Zijn de “gezonde’alternatieve” voor suiker gezonder dan de gewone kristalsuiker?

Soms wordt vermeld dat alternatieve suikers gezonder zijn dan geraffineerde kristalsuiker. Dit, omdat
ze vitaminen en mineralen bevatten. Maar de porties waar het hier om gaat bevatten zulke minimale
hoeveelheden dat het niet opweegt tegen de vele nadelige effecten van (te hoge) suikerinname.
Ook ‘gezonde suikers’ bevatten calorieën, gemiddeld evenveel als kristalsuiker (1 el — 60 calorieën).

Alternatieve suikervervangers hebben een lagere glycemische index, gemiddeld zo rond de 30-35.
De reguliere (geraffineerde) witte suiker heeft een hoge glycemische index (68) . Suikers (en andere producten) met een lage Glycemische Index (GI) worden langzamer door het lichaam opgenomen
wat er voor zorgt dat de beschikbare energie gelijkmatiger wordt gebruikt, zonder dat jouw lichaam
deze op hoeft te slaan als lichaamsvet.

Suikers vermijden is het gezondst

Alle vormen van toegevoegde suikers vermijden is het beste, geraffineerd, ongeraffineerd, natuurlijk
of onnatuurlijk dat maakt niet uit. Het beste bij zoete trek zijn voedingsmiddelen die van nature suikers bevatten, zoals fruit. Fruit bevat van nature suiker maar zit ook boordevol met vitamines, mineralen en voedingsvezels.

 

Jouw gezondheid is mijn prioriteit

Met mij als gezondheidscoach werken? Plan direct je gratis gesprek!